Adfærd, der indebærer en krænkelse eller risiko for en anden persons sikkerhed.
Adfærd, der opleves voldelig eller truende – og som potentielt kan udløse eller akut udløser fysisk eller psykisk (verbal) vold.
Medarbejdere og borgere i Velfærdshuset.
Der er fem funktioner:
1 Grøn – Observér
Tryk grøn, hvis du har brug for, at en kollega observerer og holder øje med dit møde, og hvordan det udvikler sig.
3 Gul – Interagér
Tryk gul, hvis du har brug for, at en kollega interagerer – forstyrrer dit møde og tjekker op på, om alt er ok.
2 Rød – Alarmér
Tryk rød, hvis du har brug for, at en kollega interagerer og alarmerer 112/114.
4 Blå – Utilpashed
Tryk blå, hvis du har brug for hjælp fra en kollega til et ilde- befindende hos dig eller borger.
KNOP logo – Alarmér
Tryk rød, hvis du har brug for, at en kollega interagerer og alarmerer 112/114)
OBS: Knap nr. 2 RØD, og KNOP Logo har samme funktion, så du kan trykke på begge knapper i tilfælde af behov for alarmering.
Der er én funktion:
KNOP – Floorwalker - Alarmér
Tryk 1 gang på KNOP logo, hvis du har brug for, at en kol- lega interagerer og alarmerer 112/114.
Hvis du bevæger dig rundt i Frontoffice vil det fremgå hvilken zone, du er i når du tilkalder hjælp.
OBS: De grønne knapper er tiltænkt alarmmodtagerne, da det er her det fremgår, hvilken alarm der er trykket og hvilken zone/lokale der er trykket i
Via fast alarm, som forefindes i alle mødelokaler i Front Office. Alarmen går til Floorwalker og alarmløbernes alarmmodtagere.
Hvis borgere oplever eller er indblandet i hændelser om vold eller oplever trusler om vold, træder følgende i kraft:
Hvis borger har overværet en hændelse, så sørg for at følge op på borgerens reaktioner i umiddelbar forlængelse af hændelsen. Opgaven løses af Floorwalker og /eller borgers kontaktperson/ sagsbehandler.
Eventuel pressehenvendelse håndteres på chefniveau i samarbejde med kommunikationsafdelingen.