Situation
Eks.: Brand opstået i fødevaretelt til Sansefestivalen.
Alarmering
- Alarmen kan komme fra ansatte eller publikum.
- Alarmer akut hjælp 1-1-2 og følg denne instruks
- Den lokale leder alarmeres og kontakter relevant chef.
Opgaver
- At stoppe branden og søge hjælp til tilskadekomne.
- At tømme teltet for publikum.
Handling
Straks
- Stop ulykken, evakuere telt, hjælpe tilskadekomne og ring 1-1-2
- Informer nærmeste leder, som aktiverer krisestab.
- Tilkald nødvendig hjælp – fx fra kolleger.
Umiddelbart efter - resten af dagen
- Sørg for den/de kriseramte for fortsat hjælp og ikke er alene.
- Informer relevante – pårørende, ansatte, presse osv.
Opfølgning
- Anmeld ulykken til arbejdstilsynet.
- Inddrag sikkerhedsorganisation.
- Følg op på de kriseramte og andre involverede.
Ledelse og organisation
- Medarbejdere på stedet gennemfører den første akutte indsats.
- Den lokale leder leder indsatsen indtil evt. ekstern indsatsleder/krisestab tager over.
- Den lokale leder har ansvar for kommunikation og opfølgning.
Bemanding og udstyr
- Adgang til brandslukkere – står i teltet og evt. hjertestarter - se oversigt over hjertestartere: www.hjertestarter.dk
Kommunikation
- Turist- og eventchef Kim Høfler orienterer kommunaldirektør Mads Gammelmark.
- Information sker så vidt muligt efter aftale med de pårørende.
- Eventuel pressehenvendelse håndteres på ledelsesniveau i samarbejde med kommunikationsafdelingen.
Kontaktoplysninger
- Alarmcentralen 112
- Turist- og eventchef Kim Høfler på 23638797
- Kommunaldirektør Mads Gammelmark på 30843401
- Kommunikationskonsulent Christian Møller Nielsen på 40837787
Oprettelse/revision
Denne indsatsplan er udarbejdet af Claus Pedersen.
Godkendt af turist- og eventchef Kim Høfler den 5.12.2018.