Medarbejdere, der færdes i Front Office:
- Er observante på uro, adfærd, kropssprog, kommunikation mellem medarbejde- re og borgere.
- Tilkalder hjælp ved behov
- Har et medansvar i en krisesituation i form af interaktion, hvis det skønnes nødvendigt
Floorwalker:
- Har rollen som husets vært
- Er konfliktnedtrappende i sin tilgang
- Har fået kursus og instruktion i konflikthåndtering via beredskabsgruppen (eventuelt via vagtkursus)
- Er særligt observant - er særligt opmærksom på ekspeditionslokaler
- Tilkalder hjælp ved behov
- Er vidende om, hvad der foregår i huset på et overordnet plan – dvs. hver enkelt center har til opgave at orientere Floorwalkeren omkring nødvendige forhold, eller borgere som der skal være særlig observans på
- Orienteres på forhånd, hvis der er borgere, vi er vidende om, der kan skabe pro-blemer via mail floorwalker@struer.dk og i akutte tilfælde på 20 61 19 10
- Floorwalker bærer alarm/alarmmodtager som en fast del af ”arbejdstøjet”
- Der er etableret alarmer i alle mødelokaler med dertil oprettede alarmzoner
- Medarbejdere, som skal afløse/assistere Floorwalker bærer alarm
Alarmløbere:
- Har rollen og funktionen som en vagt, der kan tilkaldes i en krisesituation
- Har fået kursus og instruktion i både konflikthåndtering og i at agere som vagt (vagtkursus)
- Skal være konfliktnedtrappende som udgangspunkt
- Alarmløber skal altid bære alarmmodtager
- Alarmløber reagerer på alle former for kald på alarmmodtager eller mobiltelefon
- Alarmløber indgår i en vagtordning, så det sikres, at der altid er en alarmløber tilstede i Velfærdshusets åbningstid.