Fællesfunktion for hele Struer Kommune
Intern Service bidrager til den overordnede og tværgående krisehåndtering i form af ressourcepersoner inden for områderne:
Kritiske leverancer:
Kriseleder:
Ansvarlig for situationsbillede, log og dokumentation:
Ansvarlig for IT og Digitalisering:
Ansvarlig for økonomi:
Ansvarlig for kommunikation:
Øvrige mulige deltagere i kriseledelsen:
Byrådssalen på Struer Rådhus
Alternativt i IT-undervisningslokale på Peter Bangsvej 13, 7600 Struer.
Første indkaldelse sker per pr telefon til mobiltelefon og eventuelt via mail.
Arbejdstelefonnumre og arbejdsmails anvendes som udgangspunkt. Afdelingsleder for IT og Digitalisering har til enhver tid en aktuel liste tilgængelig.
Vurdering af niveauskifte – fra centerniveau til kommune niveau foretages af kriseleder.
Kontaktperson ind i øverste krisestab
Kriseleder eller den ansvarlige for situationsbillede, log og dokumentation.
Alarmer om kritiske hændelser kommer fra:
Når IT modtager en kritisk alarm, vurderer afdelingsleder for IT og Digitalisering omfanget af hændelsen og hvad der skal ske. Derudover underrettes kommunaldirektøren alt efter omfang.
Kommunaldirektøren vurderer om og i givet fald hvem, i den øvrige ledelse, der skal underrettes.
Kommunaldirektøren vurderer om afdelingens kriseberedskab skal iværksættes.
Underretning vil ske via telefonopkald, personligt eller via mail.
Interne kontakter:
Kriseleder:
Ansvarlig for situationsbillede, log og dokumentation:
Ansvarlig for IT og Digitalisering:
Ansvarlig for økonomi:
Ansvarlig for kommunikation:
Øvrige mulige deltagere i kriseledelsen:
• Indsatsleder fra politiet
T: 96 10 14 48 eller 1-1-4
• Indsatsleder fra beredskabet
T: 72 85 20 20
Hvordan kontaktes de:
Al kontakt sker i første omgang via telefonopkald, så det sikres, at alle parter får beskeden med det samme.
Herefter kan der både anvendes opkald, sms og mails efter behov.
Denne delplan er udarbejdet af Emil B. Christensen d. 16/10 2023