Situation
Hvad er krisesituationen?
Manglende udbetaling af forsørgelsesydelser til borgere
Hvad er faren?
Borgere får ikke deres forsørgelsesydelse
Hvem er de udsatte, som indsatsen retter sig imod?
Borgere i Jobcentret
Alarmering
Hvor kan alarmer komme fra?
- Personale i IT-afdelingen eller Jobcentret
Hvem alarmerer videre?
- Alle kan alarmere videre til nærmeste teamleder og centerchefen
Hvem skal alarmeres?
- Nærmeste teamleder
- Centerchefen
- Personale, der udbetaler forsørgelsesydelser
- Økonomiafdelingen
Hvordan alarmeres de?
Mundtlig, via mail eller telefon
Opgaver
- Udbetaling af forsørgelsesydelser
Handling
Straks
- Dan overblik over antal borgere og ca. beløb - evt. via indberetningslister
- Idet det er IT-nedbrud vil det være vanskeligt, at danne overblik over, hvor mange borgere, det drejer sig om og hvilke beløb, det handler om
- Orienter Økonomiafdelingen
- Afvent at den enkelte borger henvender sig på Jobcentret for evt. a conto udbetaling
- Udfyld udgiftsbilag til borgeren
- Afleverer udgiftsbilag til medarbejder fra økonomiafdelingen der opholder sig ad hoc i Jobcentret for at udbetale penge til borgerne
Umiddelbart efter er der en opfølgning
- Der dannes overblik og rettes op på manglende udbetaling m.v.
Ledelse og organisation
- Medarbejdere på stedet gennemfører den første akutte indsats
- Den lokale leder leder indsatsen
- Den lokale leder har ansvar for kommunikation og opfølgning
Bemanding og udstyr
Medarbejdere der udbetaler forsørgelselsesydelser og økonomiafdelingen i samarbejde med lokal teamleder.
Kommunikation
- Centerlederen i Jobcentret og Økonomiafdelingen informerer berørt personale
- Eventuel pressen, som håndteres på ledelsesniveau i samarbejde med kommunikationsafdelingen
Kontaktoplysninger
- IT-afdelingen 222
- Økonomiafdeligen 185
- Evt. kommunikationsafdelingen
- Via telefon eller evt. sociale medier
Oprettelse/revision
Denne indsatsplan er udarbejdet af Brita Stentoft Amby Thomsen og Ditte Haislund Koppetsch.
Godkendt af centerchef Helle Vadt den 31-01-2023.