Situation
Hvad er krisesituationen?
Udbetaling af ydelser til borger(e) udeblevet som følge af fejl i et af kommunens ydelsessystemer.
Alarmering
Hvor kan alarmer komme fra?
- Alarmen kan komme fra ansatte eller borgere.
Hvem alarmerer videre?
- Den lokale leder alarmeres og kontakter relevant chef.
Opgaver
- Afklar hvor fejlen ligger
- Afklar omfanget af hændelsen.
- Overgå til manuel behandling.
Handling
Straks
- Lav bilag til bankoverførsel.
- Attester bilag.
- Aflever bilag i økonomiafdelingen, som ekspederer dagens indkomne bilag videre til kommunens aktuelle bankforbindelse eller kommunens alternative bankforbindelse, hvis årsagen til manglende udbetaling er relateret til den primære bankforbindelse.
- Informer relevante – borgere, ansatte, presse osv.
Opfølgning
- Konsolidér manuelle udbetalinger i relevante fagsystemer.
- Validér at alle udbetalinger for perioden fra det berørte system er sket korrekt.
Ledelse og organisation
- Medarbejdere på stedet gennemfører den første akutte handling.
- Den lokale leder indsatsen indtil evt. ekstern indsatsleder/krisestab tager over.
- Den lokale leder har ansvar for kommunikation og opfølgning.
Bemanding og udstyr
Bilag hentes på KOMIN.
Kommunikation
- Økonomichefen varsles.
- Kommunaldirektør adviseres af.
- Centerchefen for det berørte område.
- Kommunikationsteamet ifht. til at lave pressemeddelelser.
Kontaktoplysninger
Oprettelse/revision
Denne indsatsplan er udarbejdet af
Godkendt af