Beredskabsplan for Struer Kommune

Straksudbetaling

Situation

Hvad er krisesituationen? 
Udbetaling af ydelser til borger(e) udeblevet som følge af fejl i et af kommunens ydelsessystemer.

Alarmering

Hvor kan alarmer komme fra?

  • Alarmen kan komme fra ansatte eller borgere. 

Hvem alarmerer videre? 

  • Den lokale leder alarmeres og kontakter relevant chef.   

Opgaver 

  • Afklar hvor fejlen ligger
  • Afklar omfanget af hændelsen.
  • Overgå til manuel behandling.

Handling

Straks 

  • Lav bilag til bankoverførsel.
  • Attester bilag. 
  • Aflever bilag i økonomiafdelingen, som ekspederer dagens indkomne bilag videre til kommunens aktuelle bankforbindelse eller kommunens alternative bankforbindelse, hvis årsagen til manglende udbetaling er relateret til den primære bankforbindelse. 
  • Informer relevante – borgere, ansatte, presse osv. 

Opfølgning

  • Konsolidér manuelle udbetalinger i relevante fagsystemer.
  • Validér at alle udbetalinger for perioden fra det berørte system er sket korrekt.

Ledelse og organisation  

  • Medarbejdere på stedet gennemfører den første akutte handling.
  • Den lokale leder indsatsen indtil evt. ekstern indsatsleder/krisestab tager over. 
  • Den lokale leder har ansvar for kommunikation og opfølgning. 

Bemanding og udstyr

Bilag hentes på KOMIN.

Kommunikation

  • Teamlederen for økonomi pt. CES varsles
  • Fagdirektør for Centeret adviseres af 
  • Centerchefen for det berørte område.
  • Kommunikationsteamet ifht. til at lave pressemeddelelser

Kontaktoplysninger

  • Teamleder økonomi CES 
    ces@struer.dk (20632815)
     
  • Kommunikationsteamet (Lok 123)
     
  • Centerchef
    Intern Service
    ces@struer.dk (20632815)
    Arbejdsmarked og Borgerservice
    ajm@struer.dk (96848525)

Oprettelse/revision

Denne indsatsplan er udarbejdet af 
Godkendt af 

KONTAKT INFORMATION
Nordvestjyllands Brandvæsen I/S
Fælledvej 17
7600 Struer
post@nvjbrand.dk
4053 0030