Situation
Pga. IT-nedbrud, nedbrud i platform (Sensum Bosted) eller strømafbrydelse er det svært eller umuligt, at få fat i opdateret medicinoversigt og dokumentere medicinadministration elektronisk.
Alarmering
Den medarbejder der bliver bekendt med nedbruddet, informerer straks sine kolleger, og ledelsen bliver ved først givne lejlighed informeret.
Opgaver
Der hvor borgerne har sin medicin, skal der findes en opdateret udprintet medicinliste.
Lav registrering på papir for hver udlevering medicin og af hvem og hvornår.
Dette indføres i Sensum, når det kører igen og med notat om at der har været nedbrud.
Ved fejl i adgang til FMK via Sensum kan FMK forsøges tilgået direkte via fmk-online.dk. Tilføj evt. ny medicin på medicinlisten og ordinationen nedtages på ny via FMK i Sensum når det kører igen.
Yderlige oplysninger findes i medicinmappen.
Ledelse og organisation
Medarbejdere på stedet håndterer situationen
Bemanding og udstyr
- Borgeren har en opdateret og udprintet medicinliste ved sin medicin
Kommunikation
- Medarbejdere informerer sine kolleger samt ledelse så hurtigt som muligt.
Oprettelse/revision
Revideret af AMG
Godkendt af forstander Anja Graakjær Lyngklip godkendt den 05.11.24