Roller og funktioner

Medarbejdere, der færdes i Front Office:

  • Er observante på uro, adfærd, kropssprog, kommunikation mellem medarbejdere og borgere.
  • Tilkalder hjælp ved behov
  • Har et medansvar i en krisesituation i form af interaktion, hvis det skønnes nødvendigt

Floorwalker:

  • Har rollen som husets vært
  • Er konfliktnedtrappende i sin tilgang
  • Har fået kursus og instruktion i konflikthåndtering via beredskabsgruppen (eventuelt via vagtkursus)
  • Er særligt observant - er særligt opmærksom på ekspeditionslokaler
  • Tilkalder hjælp ved behov
  • Er vidende om, hvad der foregår i huset på et overordnet plan – dvs. hver enkelt center har til opgave at orientere Floorwalkeren omkring nødvendige forhold, eller borgere som der skal være særlig observans på
  • Orienteres på forhånd, hvis der er borgere, vi er vidende om, der kan skabe pro-blemer via mail floorwalker@struer.dk og i akutte tilfælde på 20 61 19 10
  • Floorwalker bærer alarm/alarmmodtager som en fast del af ”arbejdstøjet”
  • Der er etableret alarmer i alle mødelokaler med dertil oprettede alarmzoner
  • Medarbejdere, som skal afløse/assistere Floorwalker bærer alarm

Alarmløbere:

  • Har rollen og funktionen som en vagt, der kan tilkaldes i en krisesituation
  • Har fået kursus og instruktion i både konflikthåndtering og i at agere som vagt (vagtkursus)
  • Skal være konfliktnedtrappende som udgangspunkt
  • Alarmløber skal altid bære alarmmodtager
  • Alarmløber reagerer på alle former for kald på alarmmodtager eller mobiltelefon
  • Alarmløber indgår i en vagtordning, så det sikres, at der altid er en alarmløber tilstede i Velfærdshusets åbningstid.