Vejrlig - Skybrud m.m.

Situation

  • Store vandmængder på kørebanen, væltede træer og genstande på færdselsarealer der kan medføre, at trafiksikkerhed og fremkommelighed mindskes.
  • Indsatsen retter sig mod alle borgere/trafikanter

Alarmering

  • Vejrudsigt fra DMI, politi og Falck.
  • Beredskabsleder alarmerer og uddelegerer videre til udførende personale i Park og Vej.

Opgaver

  • Vand, træer eller genstande fjernes fra færdselsarealer og der foretages afmærkning hvis nødvendigt.
  • Trafiksikkerhed og fremkommelighed er i fokus og sikring af:
    • den nødvendige livsvigtige hjælp til visiterede borgere
    • lægekørsel
    • udrykningskøretøjer
    • kollektiv trafik herunder skolebusser

Handling

  • Beredskabsleder har ansvaret for at lede indsatsen og sikre sig, at det nødvendige mandskab og materiel er til rådighed (biler, rendegraver, lastbiler, afspærringsmateriel m.m.)

Ledelse og organisation

  • Ved ekstreme forhold eller ved forhold, hvor der kan være fare for mandskabets liv og helbred, indkalder beredslederen kriseberedskabet.

Bemanding og udstyr

  • Park og Vejs mandskab og materiel.

Kommunikation

  • Kriseberedskabet sørger for information via kommunikationsafdelingen til Struer Kommunes hjemme- og facebookside.

Kontaktoplysninger

  • Beredskabsleder er vagthavende ved Park og Vej:
    • Nicklas Ibsen
    • Mikkel Skelkjær

Oprettelse/revision

Denne indsatsplan er revideret af Teknisk Drift og Anlæg
Godkendt af centerchef Jørn Bech Ladekjær, den 17.11.21

Senest opdateret 10-10-2024