Kritiske leverancer
- Tage vare på borgere/brugere af vore tilbud/lokationer under kritiske hændelser
- Sikre en sikker gennemførsel af events
- Forhindre tilskadekomne pga. brand m.m.
- Håndtering af tilskadekomne eller ildebefindende
Interne krisestyringsorganisation
Kriseleder:
- Rasmus Thøgersen, Centerchef
- Stedfortræder: Dennis Jensen, Teknik- og kulturdirektør
Ansvarlig for situationsbillede, log og dokumentation:
- Centerchef
- Bibliotek: Leder af Struer Bibliotek
- Musikskole: Leder fra Musikskolen
- Aktivitetscentret: Leder af Aktivitetscenter Struer
Ansvarlig for involverede personer:
- Den lokale leder (centerchef, biblioteksleder, musikskoleleder og leder af aktivitetscenter Struer)
Ansvarlig for proces/teknik/bygning/systemer:
- Den lokale leder (centerchef, biblioteksleder, musikskoleleder og leder af aktivitetscenter Struer)
Ansvarlig for kommunikation:
- Centerchef
- Kommunens kommunikationsteam
Øvrige mulige deltagere i kriseledelsen:
- Indsatsleder fra politiet
- Indsatsleder fra beredskabet
- Eksterne kriseleder fra Forsyning (Struer Forsyning, vandværker o.l.)
- Andre myndigheder (nabokommune, styrelser o.l.)
Mødested
- Center for Kultur - Struer Rådhus, Østergade 15 B, 7600 Struer
- Ved samling af større krisestab mødes kriseledelsen i Byrådssalen, Struer Rådhus, Østergade 13, 7600 Struer
Indkaldelse
- Kontakt sker i første omgang via telefonopkald, så det sikres, at alle parter får beskeden med det samme.
- Herefter kan der både anvendes opkald, sms og mails.
- Arbejdstelefonnumre og arbejdsmails anvendes som udgangspunkt. Hovedparten af centret har en arbejdsmobiltelefon.
Understøttelse af øverste krisestab
- Vurdering af niveauskifte – fra centerniveau til kommune niveau Kriseleder/centerchef
- Kontaktperson ind i øverste krisestab
- Kriseleder/centerchef eller en udpeget stedfortræder
Alamering
Hvor kan alarmeringen komme fra:
- Rådhuset
- Biblioteket
- Musikskolen
- Aktivitetscentret
- Eventpladser
- 1-1-2 /indsatsledere
Hvem alarmeres videre:
Internt
- Frivillige, borgere eller andre kontakter medarbejder
- Medarbejder alarmerer centerchefen
- Centerchefen orienterer direktion og politikere
- NB: uden for arbejdstid kontaktes centerchefen eller udpeget stedfortræder
Eksternt
- Struer Kommunes hjemmeside
- Struer Biblioteks, Musikskolens eller Aktivitetscentrets hjemmeside
- Kommunens Sociale Medier
Hvordan alarmeres de:
- Al kontakt sker i første omgang via telefonopkald, så det sikres, at alle parter får beskeden med det samme
- Herefter kan der både anvendes opkald, sms og mails efter behov
Kontakt
Øvrige mulige deltagere i kriseledelsen:
- Indsatsleder fra politiet T: 96 10 14 48 eller 1-1-4
- Indsatsleder fra beredskabet T: 40 37 07 38
- Struer Forsyning T: 96 84 22 30 | E: forsyning@struerforsyning.dk
- Kommunaldirektør Jesper Thyrring Møller T: 29 25 65 11
Hvordan kontaktes de:
- Al kontakt sker i første omgang via telefonopkald, så det sikres, at alle parter får beskeden med det samme.
- Herefter kan der både anvendes opkald, sms og mails efter behov.
Oprettelse/revision
Delplanen er udarbejdet af arbejdsmiljørepræsentant Katrine Frandsen
Godkendt af centerchef Rasmus Thøgersen den 30.10.2024