Center for Kultur

Kritiske leverancer

  • Tage vare på borgere/brugere af vore tilbud/lokationer under kritiske hændelser
  • Sikre en sikker gennemførsel af events
  • Forhindre tilskadekomne pga. brand m.m.
  • Håndtering af tilskadekomne eller ildebefindende

Interne krisestyringsorganisation

Kriseleder:

  • Rasmus Thøgersen, Centerchef 
  • Stedfortræder: Dennis Jensen, Teknik- og kulturdirektør

Ansvarlig for situationsbillede, log og dokumentation:

  • Centerchef 
  • Bibliotek: Leder af Struer Bibliotek
  • Musikskole: Leder fra Musikskolen
  • Aktivitetscentret: Leder af Aktivitetscenter Struer

Ansvarlig for involverede personer:

  • Den lokale leder (centerchef, biblioteksleder, musikskoleleder og leder af aktivitetscenter Struer)

Ansvarlig for proces/teknik/bygning/systemer:

  • Den lokale leder (centerchef, biblioteksleder, musikskoleleder og leder af aktivitetscenter Struer)

Ansvarlig for kommunikation:

  • Centerchef
  • Kommunens kommunikationsteam

Øvrige mulige deltagere i kriseledelsen:

  • Indsatsleder fra politiet
  • Indsatsleder fra beredskabet
  • Eksterne kriseleder fra Forsyning (Struer Forsyning, vandværker o.l.)
  • Andre myndigheder (nabokommune, styrelser o.l.)

Mødested

  • Center for Kultur - Struer Rådhus, Østergade 15 B, 7600 Struer
  • Ved samling af større krisestab mødes kriseledelsen i Byrådssalen, Struer Rådhus, Østergade 13, 7600 Struer

Indkaldelse

  • Kontakt sker i første omgang via telefonopkald, så det sikres, at alle parter får beskeden med det samme.
  • Herefter kan der både anvendes opkald, sms og mails.
  • Arbejdstelefonnumre og arbejdsmails anvendes som udgangspunkt. Hovedparten af centret har en arbejdsmobiltelefon.

Understøttelse af øverste krisestab

  • Vurdering af niveauskifte – fra centerniveau til kommune niveau Kriseleder/centerchef
  • Kontaktperson ind i øverste krisestab
  • Kriseleder/centerchef eller en udpeget stedfortræder

Alamering

Hvor kan alarmeringen komme fra:

  • Rådhuset
  • Biblioteket
  • Musikskolen
  • Aktivitetscentret
  • Eventpladser 
  • 1-1-2 /indsatsledere

Hvem alarmeres videre:

Internt

  • Frivillige, borgere eller andre kontakter medarbejder
  • Medarbejder alarmerer centerchefen
  • Centerchefen orienterer direktion og politikere
  • NB: uden for arbejdstid kontaktes centerchefen eller udpeget stedfortræder

Eksternt

  • Struer Kommunes hjemmeside
  • Struer Biblioteks, Musikskolens eller Aktivitetscentrets hjemmeside
  • Kommunens Sociale Medier

Hvordan alarmeres de:

  • Al kontakt sker i første omgang via telefonopkald, så det sikres, at alle parter får beskeden med det samme
  • Herefter kan der både anvendes opkald, sms og mails efter behov

Kontakt

Øvrige mulige deltagere i kriseledelsen:

  • Indsatsleder fra politiet T: 96 10 14 48 eller 1-1-4
  • Indsatsleder fra beredskabet T: 40 37 07 38
  • Struer Forsyning T: 96 84 22 30 | E: forsyning@struerforsyning.dk
  • Kommunaldirektør Jesper Thyrring Møller T: 29 25 65 11

Hvordan kontaktes de:

  • Al kontakt sker i første omgang via telefonopkald, så det sikres, at alle parter får beskeden med det samme.
  • Herefter kan der både anvendes opkald, sms og mails efter behov.

Oprettelse/revision

Delplanen er udarbejdet af arbejdsmiljørepræsentant Katrine Frandsen
Godkendt af centerchef Rasmus Thøgersen den 30.10.2024

Senest opdateret 30-10-2024