Intern Service - Kritiske leverancer

Fællesfunktion for hele Struer Kommune

Intern Service bidrager til den overordnede og tværgående krisehåndtering i form af ressourcepersoner inden for områderne:

  • Sekretariatsfunktion for krisestaben
  • Kommunikation - deltagelse i krisestaben og understøttende funktion i krisesituationer

Kritiske leverancer:

  • Straksudbetaling
  • Lønudbetaling
  • O365 – kalender,mail og kommunikation
  • IT-infrastruktur – netværk, servere, sikring af data
  • IT-udstyr – pc’er og iPads
  • Perifært IT-udstyr – herunder printere
  • Hjemmeside

Interne krisestyringsorganisation

Kriseleder:

  • Kommunaldirektøren
  • Stedfortræder: Afdelingsleder for Sekretariat, Jura og Indkøb

Ansvarlig for situationsbillede, log og dokumentation:

  • Afdelingsleder for IT og Digitalisering
  • Stedfortræder: Intern projektleder i IT

Ansvarlig for IT og Digitalisering:

  • Afdelingsleder for IT og Digitalisering
  • Stedfortræder: Intern projektkoordinator i IT

Ansvarlig for økonomi:

  • Økonomichef
  • Stedfortræder: Afdelingsleder for Sekretariat, Jura og Indkøb

Ansvarlig for kommunikation:

  • Kommunikationsteamet

Øvrige mulige deltagere i kriseledelsen:

  • Indsatsleder fra politiet
  • Indsatsleder fra beredskabet
  • Eksterne kriseleder fra Forsyning (Struer Forsyning, vandværker o.l.)
  • Andre myndigheder (nabokommune, styrelser o.l.)

Mødested

  • Byrådssalen på Struer Rådhus
  • Alternativt i IT-undervisningslokale på Peter Bangsvej 13, 7600 Struer.

Indkaldelse

  • Første indkaldelse sker per pr telefon til mobiltelefon og eventuelt via mail.
  • Arbejdstelefonnumre og arbejdsmails anvendes som udgangspunkt. Afdelingsleder for IT og Digitalisering har til enhver tid en aktuel liste tilgængelig.

Understøttelse af øverste krisestab

  • Vurdering af niveauskifte – fra centerniveau til kommune niveau foretages af kriseleder.

Kontaktperson ind i øverste krisestab

  • Kriseleder eller den ansvarlige for situationsbillede, log og dokumentation.

Alamering

Alarmer om kritiske hændelser kommer fra:

  • DPO, ifbm GDPR
  • Overvågningssystemer
  • Brugere af kritiske systemer
  • Leverandører af kritiske systemer
  • Center for Cyber-sikkerhed
  • Når IT modtager en kritisk alarm, vurderer afdelingsleder for IT og Digitalisering omfanget af hændelsen og hvad der skal ske. Derudover underrettes kommunaldirektøren alt efter omfang.
  • Kommunaldirektøren vurderer om og i givet fald hvem, i den øvrige ledelse, der skal underrettes.
  • Kommunaldirektøren vurderer om afdelingens kriseberedskab skal iværksættes.
  • Underretning vil ske via telefonopkald, personligt eller via mail.

Kontakt
Interne kontakter:

  • Kriseleder: Jesper Thyrring Møller, kommunaldirektør, jesper@struer.dk - 29256511
    • Stedfortræder: Emil B. Christensen, Afdelingsleder for Sekretariat, Jura og Indkøb, emilbc@struer.dk - 29932716
  • Ansvarlig for situationsbillede, log og dokumentation: Claus Vagn Ohrt, afdelingsleder for IT og Digitalisering, cvo@struer.dk - 96848143
    • Stedfortræder: Peter Knudsen, projektleder peter@struer.dk - 96848142
  • Ansvarlig for IT og Digitalisering: Claus Vagn Ohrt, afdelingsleder for IT og Digitalisering cvo@struer.dk - 96848143
    • Stedfortræder: Peter Knudsen, projektleder peter@struer.dk - 96848142
  • Ansvarlig for økonomi: Henrik Jebjerg Mogensen, Økonomichef, hjm@struer.dk - 96848211
    • Stedfortræder: Emil B. Christensen, Afdelingsleder for Sekretariat, Jura og Indkøb, emilbc@struer.dk - 29932716
  • Ansvarlig for kommunikation: Lisbeth Kusk, kommunikationsteam, lak@struer.dk - 96848007 / 40 40 80 07
    • Stedfortræder: Maria-Louise R. Jørgensen, kommunikationsteam, marialouiserj@struer.dk - 96 84 85 67 / 29 67 26 17
  • Øvrige mulige deltagere i kriseledelsen:
    • Indsatsleder fra politiet T: 96 10 14 48 eller 1-1-4
    • Indsatsleder fra beredskabet T: 72 85 20 20

Hvordan kontaktes de:

  • Al kontakt sker i første omgang via telefonopkald, så det sikres, at alle parter får beskeden med det samme.
  • Herefter kan der både anvendes opkald, sms og mails efter behov.