Situation
Hvad er krisesituationen?
Manglende udbetaling af forsørgelsesydelser til borgere
Hvad er faren?
Borgere får ikke deres forsørgelsesydelse
Hvem er de udsatte, som indsatsen retter sig imod?
Borgere i Jobcentret
Alarmering
Hvor kan alarmer komme fra?
Personale i IT-afdelingen eller Jobcentret
Hvem alarmerer videre?
Alle kan alarmere videre til nærmeste teamleder og centerchefen
Hvem skal alarmeres?
- Nærmeste teamleder
- Centerchefen
- Personale, der udbetaler forsørgelsesydelser
- Økonomiafdelingen
Hvordan alarmeres de?
Mundtlig, via mail eller telefon
Opgaver
Udbetaling af forsørgelsesydelser - Handling
Straks
- Dan overblik over antal borgere og ca. beløb - evt. via indberetningslister. Idet det er IT-nedbrud vil det være vanskeligt, at danne overblik over, hvor mange borgere, det drejer sig om og hvilke beløb, det handler om
- Orienter Økonomiafdelingen
- Afvent at den enkelte borger henvender sig på Jobcentret for evt. a conto udbetaling
- Udfyld udgiftsbilag til borgeren
- Afleverer udgiftsbilag til medarbejder fra økonomiafdelingen der opholder sig ad hoc i Jobcentret for at udbetale penge til borgerne
Umiddelbart efter er der en opfølgning
Der dannes overblik og rettes op på manglende udbetaling m.v.
Ledelse og organisation
Medarbejdere på stedet gennemfører den første akutte indsats
Den lokale leder leder indsatsen
Den lokale leder har ansvar for kommunikation og opfølgning
Bemanding og udstyr
Medarbejdere der udbetaler forsørgelselsesydelser og økonomiafdelingen i samarbejde med lokal teamleder.
Kommunikation
Centerlederen i Jobcentret og Økonomiafdelingen informerer berørt personale
Eventuel pressen, som håndteres på ledelsesniveau i samarbejde med kommunikationsafdelingen
Kontaktoplysninger
IT-afdelingen 222
Økonomiafdeligen 185
Evt. kommunikationsafdelingen
Via telefon eller evt. sociale medier
Oprettelse/revision
Denne indsatsplan er udarbejdet af Brita Stentoft Amby Thomsen og Ditte Haislund Koppetsch.
Godkendt af centerchef Helle Vadt den 31-01-2023.